Wonder Education

metode vointa

Metode:
•    De comunicare:(20 min)

o impletire a expunerii, conversatiei, explicatiei, problematizarii, intercalate cu realizarea de scheme, desene, planuri de idei, intrebari de sondaj, opinii personale ale elevilor, comentariu de text (din manual), intrebari problematice sau retorice – creearea unui mediu activ si interactiv

In urma acestei metode se vor atinge urmatoarele obiective:

-Sa argumenteze calitatile vointei

-Elevii vor trebui sa fie capabili sa explice ce este vointa

In conversatiile dintre elevi si profesor, elevii vor raspunde la urmatoarele intrebari:

Cum credeti ca se achizitioneaza calitatile vointei?

Specificati o calitate a vointei pe care o aveti si argumentati.

Cum puteti defini vointa din proprie experienta?

Conversatia examinatoare cu rol de feed-back continuu
•    De exploarare:(10 min)

descoperireadirijata prin conversatiaeuristica, studiul de caz, reflectia personala, demonstratia cu mijloacetehnice (prezentarea unor experimente stiintifice pentru a argumenta ideile prezentate).

In urma acestei metode folosite se vor atinge urmatoarele obiective:

Elevii vor trebui sa inteleaga de ce vointa este un mecanism de autoreglare constient

Prin aceasta metoda elevii vor raspunde la urmatoarele intrebari:

Credeti ca vointa se formeaza de-a lungul experientelor sau ca o persoana a dobandit o vointa mai puternica de la parintii acesteia?

Considerati ca vointa poate fi modelata?Argumentati

Oferiti un exemplu de vointa intalnit

Sa recunoasca calitatile vointei
•    De actiune:(20 min)

exercitii de consolidare a informatiilor, de integrare a acestora in sistemul celor deja achizitionate, deductivo-inductive (de explicare a notiunilor teoretice prin exemplificarea cu experiente personale), de creatie, jocuri de simulare.

In urma acestei metode se vor atinge urmatoarele obiective

-Elevii vor intelege structura actului volitiv

– Elevii vor  fie capabili sa explice ce este optimumul volitiv

Elevii vor efectua exercitii in urma carora vor putea raspunde la urmatoarele intrebari:

Care sunt etapele actelor voluntare?

Puteti da un exemplu de vointa prin care sa fie parcurs toate etapele?

Cum puteti explica puterea vointei din punctul vostru de vedere?

Ati avut un prieten/coleg care are o vointa puternica si nu o foloseste? Ce ar putea sa il motiveze astfel incat sa isi foloseasca vointa?

 

Lasă un comentariu